Sådan vinder du – måske…

SÅDAN VINDER DU. MÅSKE…

På den årlige generalforsamling trækkes der lod om de indkøbte værker. Værkerne vil inden generalforsamling være ophængt i galleriet, så du kan overveje, hvilket værk, du vil vælge, hvis du skulle være så heldig at blive udtrukket. Hvornår værkerne vil være ophængt, kan du se på Galleri NBs hjemmeside.
Ér du forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan du aflevere en prioriteret ønskeliste eller en fuldmagt i galleriet.

Du optjener lodder
Det første år, du er medlem af kunstforeningen, optjener du et lod, dernæst to, fire, otte og seksten. Dine chancer for at blive udtrukket stiger altså for hvert år. Hvor mange lodder, du har det pågældende år, kan du se på listen, der er fremlagt på generalforsamlingen. Bliver du udtrukket, starter du forfra med at optjene lodder.

Medlemsnummer
Alle medlemmer har et medlemsnummer, og det er medlemsnummeret, der udtrækkes.
Har du f.eks. fire lodder det pågældende år, ligger der fire lodder med dit medlemsnummer i “bowlen”. Men du kan kun vinde et værk.

Vælg et kunstværk
Bliver dit medlemsnummer udtrukket, kan du frit vælge mellem de værker, der ikke allerede er valgt.
Hvis det skulle ske, at der slet ikke er nogen af kunstværkerne, du er interesseret i, er det naturligvis tilladt “at springe over”.
Hvis du vælger den løsning, mister du ikke dine opsparede lodder.