Kunstforeningen | Netop nu

SUPER CRASH og SKOLEKUNST

Kunsttur til Randers søndag den 26. maj 2019, kl. 11- ca. 15:45

Randers Kunstmuseum, kl. 11:00
Vi mødes på Randers Kunstmuseum, Stemannsgade 2, 8900 (gratis P på Østervold).

Ulrikke fra museet giver os en dialogbaseret omvisning af særudstillingen med kunstneren og provokatøren
Kristian von Hornsleth – SUPER CRASH.

Vi hører om tankerne bag hans projekter og kunstneriske arbejder. Om udstillingen udtaler Hornsleth: ”Min kunst har altid søgt konfrontation med alle autoritative officielle systemer, lige fra kulturens institutioner til de dominerende politiske magtbastioner. For mig er sund kultur, en kultur, der stiller kompromisløse spørgsmål til magthaverne, og samtidig anviser nye veje mod en bedre og mere demokratisk global fremtid.”

Herefter kan vi se den øvrige udstilling, der kan beskrives som er en miniatureudgave af Statens Museum for Kunst, og som spænder i tid fra Jens Juul til Poul Anker Bech og Martin Bigum. Kl. 12:30 står din frokost klar i Kulturcaféen, som holder søndagsåbent for os! Vælg mellem følgende menuer

(betales i caféen samtidigt med køb af drikkevarer):

Grovbolle med Kalkun og bacon (75 kr.)
Grovbolle med Æg og rejer (75 kr.)
Grovbolle med Ferskrøget Laks med tzatziki (80 kr.)
Grovbolle med Lufttørret Skinke med grillede artiskokker (80 kr.)
Clubsandwich med karrydressing (85 kr.)
Grøntsagstærte med tzatziki (105 kr.)

:::::::::::::::::::::

Randers Statsskole, kl. 13:30
Vi mødes på Randers Statsskole, (P ud for Nyvangsvej 33), hvor rektor Lone Andersen byder os velkommen.
Thorkild NB vil fortælle om skolens kunstværker af bl.a. Marius Martinussen, Henriette Hellstern m.fl.

Randers Realskole, kl. 14:45
Herefter kører/går vi til Randers Realskole (Jensen Wærums Allé 3), hvor skoleleder Hans Myhrmann byder os velkommen over en kop kaffe med kage. Sluttelig fortæller Thorkild NB om skolens kunstværker, som bl.a. omfatter værker af Nana Rosenørn Holland Bastrup, Jacob Brostrup m.fl.

:::::::::::::::::::::

Tilmelding og betaling
Prisen er 100 kr. pr. person, som indbetales på foreningens konto 8214 3050734667 senest den 22. maj 2019.
Anfør antal deltagere og menu (skriv: K, Æ, L, S, C eller G for ønsket menu).
Anfør om du tilbyder (TK) eller ønsker (ØK) kørelejlighed.

For de af Jer, som først ønsker at deltage fra kl 13:30 er prisen 50 kr. pr. person.

Eventuelle spørgsmål til jens.haugstrup@gmail.com eller på mobil 20 22 11 44.

Kunstforeningen NB