Kunstforeningen | Arrangementer

UDSAT!
Arrangementet: “Når kvinder laver kunst – om mændene vil det eller ej”, er udsat

Aflysning af Anne-Mette Villumsen’s fordrag den 1. april.

Vi har i bestyrelsen valgt at følge regeringens henstillinger om at begrænse risikoen for spredningen af coronavirus/COVID-19.
Derfor udsætter vi nedennævnte foredrag og håber, at kunne vende tilbage med en ny dato i starten af april.
De medlemmer, som har indbetalt deltager-gebyr, men som ikke kan deltage på den nye dato, vil få gebyret refunderet.
Til info:
• Du altid kan følge med i de indkøbte værker til den kommende udlodning på vores hjemmeside: Indkøbte værker
• Galleri NB holder fortsat åbent for besøgende.

Når kvinder laver kunst – om mændene vil det eller ej
– et medrivende foredrag af Anne-Mette Villumsen

Gennem tiden har der været flest mandlige kunstnere. Men historien byder alligevel på mange eksempler på kvinder,
der kæmpede for at få lov til at være kunstnere.
Hør museumsleder og kunsthistoriker Anne-Mette Villumsen fortælle om en række kvindelige kunstnere fra barokken og frem til i dag
– og om de mandlige kunstnere, der (måske) hjalp dem på vej.

Vi ser frem til en spændende aften, når museumsleder Anne-Mette Villumsen fra Skovgaard Museet i ord og billeder beriger os med sit foredrag.

Tid og sted:
• Onsdag d. 1. april i Galleri NB.
• Begrænset deltagerantal (50 personer)
• Dørene åbnes kl.19, hvor vi byder på en velkomstdrink.
• Anne-Mette Villumsen går på kl. 19:30, og midtvejs i foredraget bliver der en mindre pause, hvor der serveres kaffe/the og lidt sødt til ganen.
• Forventet afslutning kl. 21.30.

Tilmelding og betaling:
• Prisen er 75 kr. pr. person
• Tilmelding sker ved indbetaling af beløb på foreningens konto 8214 3050734667 senest den 25. marts. Anfør navn(e).

Eventuelle spørgsmål til mailto:jens.haugstrup@gmail.com eller på mobil 20 22 11 44.

Kunstforeningen NB

Besøg hos Carsten Frank

Vi arbejder på at lave et besøg hos Carsten Frank i hans atelier i Silkeborg.

Besøget vil lægge op til hygge, fortælling, prosa og musik, og det skal ses som et supplement til Carstens planlagte fernisering og udstilling i Galleri NB.

Nærmere besked følger, når aftalerne er på plads.